måndag 27 september 2010

Lillan fick....

...migrän här när jag var på möte på kvällen.
Nu orkar jag snart inte med det här mer! De måste hitta vad som är fel på henne och göra något åt det, en 3-åring SKA inte ha huvudvärk i stort sett varje dag.

Vi ska träffa barnläkaren imorgon och jag hoppas att det händer något nu, annars vet jag inte vad jag gör.
Lämnar jag henne på dagis VET jag att hon får huvudvärk, är vi hemma KAN hon få huvudvärk.
Lämnar jag inte på dagis händer inget med mitt skolarbete...

Jag närmnar mig en punkt när jag inte orkar med detta mer! Hur ska jag kunna koncentrera mig i skolan när jag vet att jag lämnade mitt barn till att ha ont??

3 kommentarer:

  1. och ni är HELT säkra på att det är just huvudvärk hon har? små barn har ju inte alltid lätt för att veta vad som är vad - tandvärk kan vara huvudvärk, frusenhet kan vara magknip osv... om det är barnmigrän borde det väl finnas medicin eller iaf tips på vad man ska göra för att underlätta? hur gjorde ni när du var liten? för du hade också det väl?

    SvaraRadera
  2. Ja, vi är säkra. Hon liksom kisar, blir mera stillsam och pekar själv var det gör ont. När hon får migrän har hon väldigt ont i huvuvdet, blir ljus- och ljudkänslig och kräks sedan.
    Tipsen för barnmigrän är att försöka hitta triggers, men vi har inte hittat mer än "stress" och mycket aktiviteter runt om henne.
    Jag hade hemsk migrän när jag var liten och jag tror inte att vi hittade triggers för mig heller. Däremot hittar man ju vad som gör anfallen mindre hemska.

    SvaraRadera
  3. jag hoppas att ni får den hjälp ni behöver! eller åtminstone att ni hittar ett sätt att leva med det.. det bör gå över när barnen är lite äldre, eller?

    SvaraRadera