torsdag 30 augusti 2012

Vardag

Ja nu är vardagen verkligen igång igen. Ryggsäckar, frukt till fruktstunden, skollappar, hämtningar på dagis, korvstoganoff och ris och annat som lyser med sin frånvaro under semestern är nu tillbaka. Nästa vecka testas vi på riktigt om vi mäktar med vardagen igen för då drar även alla barnens aktiviteter igång.

Nu till helgen ska jag jobba lördag + söndag, nästa vecka är det tandläkarbesök och ett par läkarbesök samt kräftskiva och en heldag på universitetet för mig. Jag ska läsa 15 p på distans i höst (hur det nu ska gå?!) och den kursen startar med en heldag på fredag. Ämnet jag ska läsa heter Interkultur och eftersom jag får så många frågor om vad det innebär slog jag upp det på Wikipedia för att se om de hade en bättre förklaring än jag. Där står det att det handlar om "möten mellan olika kulturer" och så brukar jag också förklara det.

Imorgon är det fredag vilket här hemma innebär städdag, men också fredagsmys. Jag har lovat barnen att vi ska tända så mycket ljus här hemma imorgon kväll att vi får ha fredagsmys i underkläderna om vi inte ska smälta bort i värmen.

Nu ska jag plocka upp två gullungar ur badet och läsa lite godnattsaga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar