fredag 17 augusti 2012

Ur gängorna?

Igår när jag skulle ta tåget till Göteborg hamnade jag på fel tåg! Tåget skulle gå kl 06 och när jag kommer till stationen kl 05.45 står det just "Göteborg" på det första tåget jag såg. Då ska väl inget kunna gå fel tycker man, men jo då, det kan det! När tåget hade dragit igång och de säger att tåget beräknas vara framme kl 9.30 i Göteborg börjar jag ana oråd. Mitt tåg skulle nämligen vara framme före kl 9.
När konduktören kommer för att titta på biljetten frågar jag: "Gick det möjligtvis fler tåg till Göteborg samma tid?" Och ja, det gjorde det.
Som tur var slapp jag lösa en ny biljett, men  jag var inte särskilt populär kan jag lova.
Väl framme i Göteborg fick jag bråttom att hinna fram i tid till kursen, men jag hann med 3 minuters marginal.

I natt när maken skulle åka till jobbet vaknade jag med ett ryck och tittade på klockan. Jag insåg att makens buss skulle gå 10 minuter senare och att han missat sin taxi. Jag for upp och gastade på maken och han for om möjligt ännu fortare upp. Han kan ju liksom inte bli sen till jobbet eftersom han både ska passa buss, flyg och helikopter.
Tur i oturen var bussen sen och istället för att missa den fick han sitta och vänta på den en timme mitt i natten.

Har vi helt kommit ur gängorna efter semestern tro?!

3 kommentarer:

  1. Du fick ju njuta av Tågab:s gamla "fina" tågvagnar, du åkte på "fel" sida av Vänern, det SJ-tåg du skulle med hade avgång kl 06:00,kolla skyltningen nästa gång :)

    SvaraRadera
  2. Det är ni det... Märkligt nog fixar det alltid till sig i slutänden? Ni är otroliga! :D

    SvaraRadera
  3. I min värld fanns det inte att det skulle gå två tåg till samma plats på nästan samma tid. :-D Nu vet jag!

    SvaraRadera