måndag 20 augusti 2012

Steroider?

Undra om det var steroider i maten i Grekland, för lillan måste ha dragit iväg i storlek på alla håll. I morse upptäckte vi att henens skor inte passade heller!

Efter en intensiv 3-timmars shopping med barnen kan jag nu inventera shoppingkassarna med detta:

Sonen:

Vinterjacka
Skor
3 par kalsonger
5 par strumpor

Dottern:

1 par gummistövlar
2 tröjor
1 kjol
7 par trosor
5 par strumpor
1 par regnvantar

Lillan:

1 par gummistövlar
1 par gympaskor
1 par jeans
1 par tights
1 klänning
7 par trosor
5 par strumpor
1 par regnvantar

Jag:

3 par trosor

Nu är det hål i plånboken och det tar nog ett tag att reparera, men vem har tid att spendera pengar när skola/dagis/aktiviteter drag igång?! I år kommer vi dessutom få skippa sovmorgon på helgen då dotterns simskola tydligen börjar redan kl 8.30 varje söndags morgon!!!

3 kommentarer:

  1. Huu, vilken okristlig tid för badhuset! Det får väl bli en och annan mommolördag, gissar jag? ;-) Grattis till lyckad shopping! Trots att det var kännbart för plånboken, var det väl liiite småkul att shoppa loss med Smulorna? Kram till alla nyekiperade!

    SvaraRadera
  2. Vissa perioder rinner pengarna genom fingrarna som vatten! Men behövs det så behövs det.

    Var i London i veckan och tankarna gick direkt till dig när jag gick förbi Nespressos underbara flagship store på Regent street, vid Piccadilly Circus (inte gratis hyra där). Makalös butik. Se till att du får göra studiebesök där, vet jag!! Extra roligt sedan när jag såg att du hittat "till mig". Kaffeintresset har vi gemensamt, jag blir ofta beskriven som kaffekärring när jag presenteras, älskar kaffe!!!

    Kram Sofia

    SvaraRadera
  3. Åh London, varför åker man inte dit mer ofta? Vi var där en vecka förra året och jag åker gärna tillbaka.
    Skulle inte ha något emot en resa dit för att kolla in Nespresso butiken. :-)

    SvaraRadera