söndag 19 augusti 2012

Nu är snart vardagen här

Det känns att vi börjar närma oss vardag igen. Idag har jag rensat och kollat igenom tjejernas garderober och imorgon ska vi handla för att fylla på dem igen. Jag trodde att det var dottern som behövde mest kläder, men lillan måste ha dragit iväg ordentligt för ingenting passar henne längre. Man skulle ju kunna tro att hon kan ärva mycket av storasyster, men den ungen sliter sönder alla sina kläder så det blir inte kvar något att ärva för lillan.

Sonen ska få nya skor nästa vecka och till min stora förskräckelse upptäckte jag att hans vinterjacka börjar bli för liten. En jacka till honom kostar flera tusen kronor och i år behöver alla barnen nya vinterkläder. Efter att nästan ha hyperventilerat över allt som måste inhandlas i höst hade jag turen att springa på en jacka till sonen på nätet.


En precis likadan jacka som han redan har, men en annan färg och storlek. Han älskar ju sin jacka och kvaliteten har varit fantastisk! Den här jackan var nedsatt från 2500 kr till 500 kr så jag beställde den på stört! Så skönt att ha det avklarat!

Annars har helgen varit som vanligt. Barnen har haft kompisar här på lunch både igår och idag och jag har kört fram och tillbaka och hämtat och lämnat barn, precis som vanligt alltså.

I fredags ringde sonens rektor upp mig så nu är alla detaljer klara inför höstterminen för honom. På tisdag ska jag med sonen till barnläkaren som ska försöka ställa in en medicin som han behöver äta för att kunna äta en annan medicin. Krångligt som bara den! Men skönt att det kollas ordentligt.

Lillan har fått tillstånd att öka sin tid på dagis trots att jag är hemma. Egentligen får hon ju bara gå 15 timmar i veckan, men det ligger i allas intresse att hon är väl förberedd inför skolstart nästa höst så vi ska prova att öka hennes tid till 20 timmar i veckan under hösten och sedan 25 timmar under våren.

Det är mycket nu, man känner på alla sätt att vardagen och hösten är på intågande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar