torsdag 16 augusti 2012

Mycket kaffe

Sitter på tåget på väg hem från Göteborg efter en dag med MYCKET kaffe. Jag var ju på en heldagskurs med Nespresso eftersom jag ska börja dema deras maskiner under hösten.

Så lustigt att jag lovordat min Nespresso-maskin så himla mycket och några veckor senare får jobb hos dem!

Dagen var mycket trevlig och medarbetarna det samma. Jag känner att jag lärt mig mycket under dagen och är redo för mitt första uppdrag!

Kl 22.30 kommer jag hem till vår stad och då hämtar maken mig vid tåget. Kl 01.30 åker han hemifrån för att åka på några veckors jobb, hur många veckor vet vi inte i dagsläget.
På hemmaplan är det fullt upp, kalendern är fullbokad fram till mitten på september redan och nästa vecka och veckan därpå blir galet intensiva. Vi ska bla hinna med skol- och dagisstart för alla tre barnen, släktträff i Dalarna, matlagning på dagis, klippning och klädinhandling till samtliga 3 barn och även ett par tandläkarbesök och läkarbesök. Fråga mig inte hur jag ska hinna allt detta när jag är ensam med alla barn, men det får gå!
I samband med skol- och dagisstart brukar det ju dessutom bli kallelser till föräldramöten och modersmålsmöten, vilket blir 5 möten för mig inom loppet av ett par veckor. Jag ska också ha möte med sonens rektor och lämna in en ansökan om utökad tid på dagis för lillan.

Herregud, när jag läste igenom det jag nyss skrev blev jag alldeles svettig. Plötsligt längtar jag tillbaka till en solsäng på Samos!

1 kommentar: