torsdag 10 november 2011

Vikt-uppdatering

Jag kom på att någon kanske är nyfiken på hur det går med min vikt.
Det går strålande! Jag gick ju ner 17 kg i våras och den vikten har jag hållt sedan dess.
Jag väger mig varje vecka för att ha koll om den skulle börja sticka iväg, men den står alldeles stilla.
Ibland kan jag oroa mig för vägningen eftersom jag tycker att jag glufsat på tok för mycket, men den stannar där den är.

Egentligen hade jag ju tänkt gå ner ytterligare lite innan jul, men jag la ner det projektet eftersom jag inte kände mig tillräckligt motiverad. Det har varit ganska mycket runt om mig på sista tiden så jag kan helt ärligt säga att jag tycker att det är skönt att få belöna mig med lite glass eller någon skumtomte.

Tydligen har jag hittat en bra balans och det känns skönt. Vi får se om motivationen infinner sig i vår, då skulle jag vilja gå ner 6-7 kg till.
Egentligen är det väl inte så konstigt att motivationen inte är så hög. Jag började med ett BMI som låg på fetma och nu ligger jag på normalvikt.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Grattis! Jag gick också ner en del i våras med lchf, men det blev för mycket av allt med den "livsstilen". I dagens läge mår jag dåligt av bara tanken på ägg, bacon, cole slaw o majonnäs. Stöttepelarna i lchf ungefär :)
    Så, några kg kom tillbaka och nu har jag svårt att få tag i det här med viktminskningen..
    Hur gjorde du?

    SvaraRadera
  2. Jag äter precis samma mat som innan , fast mindre. Jag började med en chockstart där jag drog ner portionerna mycket under några veckor, sedan ökade jag dem försiktigt. När man lär sig hur mycket man kan äta utan att gå upp i vikt tror jag att man kan leva som vanligt. Eller, jag kan det i alla fall.
    På helgerna unnar jag mig sådant som är onyttigt, men på veckorna försöker jag äta bättre. Både helg och vardagar äter jag lagom portioner.
    Blir det luddigt eller förstod du?

    SvaraRadera