söndag 6 november 2011

Bad och strykning

Hela dagen har gått i ett. Egentligen har jag bara badat och stykt tvätt, men just de två sakerna har jag sysselsatt mig med precis hela dagen.

Vi startade dagen med att åka till badhuset och bada. Dotterns simskola var inställd idag och eftersom inte lillan fått bada på ett tag passade det ju bra att åka dit.
Badandet var jättetrevligt, men oj vad trött man blir efteråt.

När vi kom hem tog jag en kort paus, sedan började jag stryka sängkläder. I morse kom jag nämligen på den strålande idén att byta sängkläder i alla sängar, och stryka dem innan jag bäddade rent.
Detta strykande tog verkligen resten av dagen och till slut hade jag värk i ena armen av allt strykande.
Nu kommer i alla fall alla att kunna krypa ner mellan rena och nystrukna sängkläder.

På kvällen avslutade jag och tjejerna dagen med bad i bubbelbadet. Det är så mysigt nu när det är mörkt ute när vi badar. Skönt för min onda arm var det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar