måndag 28 november 2011

Välkommen hem

När vi bokar in våra dagar då vi ska laga mat på dagis så gör vi det så att maken är hemma. Då kan en av oss ta med sig lillan och hämta dottern kl 13.30, så räcker det med att den andre är kvar och fixar mellanmålet. Idag var det vår tur att laga mat och maken var på jobbet. Dessutom hade jag bokat in utvecklingssamtal för lillan när jag ändå var där.
Allt gick bra, men jag fick noga planera så att allt hanns med, jag var ju tvungen att springa ifrån och hämta dottern kl 13.30 och sedan åka tillbaka till dagis för att göra iordning mellanmålet.
När jag åkte därifrån var jag trött, och det var nästan mörkt ute. Det första jag upptäcker när jag kommer hem är att katten haft diarré och hade massa intorkat bajs i pälsen. Han var inte direkt medgörlig när jag duschade honom, men ren var han ju tvungen att bli! Eftersom han ändå var duktig gav jag (dumt nog) en godis efteråt, och den reagerade magen på på en nanosekund. Alltså bajs i pälsen och tvätt igen.
Jag ringde då veterinären och hörde vad de tyckte att jag skulle göra. De rekommenderade en medicin som finns på apoteket.
ÄNNU tröttare satte jag mig i bilen och körde till apoteket. Sonen var hemma och passade (motvilligt) sina systrar, men tydligen gjorde han inte ett så bra jobb för när jag kom hem var alla ovänner.
I med medicinen i katten och sedan la jag en beställning på online pizza. Mina krafter var slut för länge sedan.

Nu har jag lite extra koll på katten och försöker samtidigt hålla mig vaken. Håll tummarna för att morgondagen blir bättre!

1 kommentar:

  1. Hell of a day, skulle nån sagt... Det kan väl bara bli bättre imorron? Såvida inte alla barnen får diarré och katten retar storebrodern? Håll ut.... <3

    SvaraRadera