tisdag 1 november 2011

Flera resultat

Resultatet på lillans utredning blev ganska väntat. Hon fick en diagnos och de tror att hon ev. har en till, men den får de undersöka närmare när hon blir lite äldre.
Läkaren, psykologen och samordnaren förklarade noga hur de hade kommit fram till just det och det kändes bra och rättvist. Jag har fortfarande för dålig erfarenhet av dessa diagnoser så det är svårt att säga om jag känner att de kommit fram till rätt svar, men jag tänker plugga så att ögonen blöder nu.

Vilka diagnoser hon fick lämnar jag inte ut här i dagsläget, jag känner att det behöver sjunka in hos oss först. Vi kommer att meddela dagis och vår omgivning så om någon väldigt gärna känner att ni vill veta berättar jag det hellre personligen.

När jag kom hem från sjukhuset ringde vår barnläkare och berättade att sonens magnetröntgen såg jättebra ut. Det fanns absolut ingenting avvikande eller oroväckande där, SKÖNT! Däremot upptäckte man att han har en bihåleinflammation som bör behandlas. Känns ganska futtigt i sammanhanget
Angående sonens utredning på NP så blev jag inte så mycket klokare. Teamet vill ta min son direkt, men de behöver klartecken direkt från chefen, inte via mig. Ringer inte deras chef mig imorgon ringer jag henne!

Pust, vilken dag! Jag tror att jag kommer att somna som en stock i natt. Imorgon börjar nya äventyr så det är bara att samla kraft igen.

1 kommentar: