lördag 26 november 2011

Toppendag

Idag har varit en sådan dag som ger mig kraft, och inte bara dränerar mig på all energi.

Jag och tjejerna stack iväg efter frukosten och köpte presenter till olika kalas de ska gå på. Sedan var det hem och slänga i sig lite lunch innan vår snälla vän kom över med hyrt släp. Jag hade hittat en soffa till sonen som inte kostade en förmögenhet, och passade då på att muta honom vad gällande skolarbete. Han fick betala halva soffan och så betalade jag andra halvan och släpet mot att han gjorde klart det han låg efter med i skolan.
Soffan var tung som bly och det var ett helt företag att få hit den, men nu står den på plats och sonen är lycklig.





Tjejerna sover hos mamma i natt så när vi kom tillbaka med soffan gjorde jag klart allt inför tjejernas paketkalender. 48 små paket slog jag in!!
Efter det var jag väl värd middagen på sushirestaurangen som intogs med sonen. Vi hade så himla trevligt där vi satt och mumsade på ljuvlig mat och småpratade om allt mellan himmel och jord.
Egentligen skulle han ju inte få något godis och läsk eftersom han betalar av på soffan, men vi stannade vid en affär som säljer amerikanska varor (som jag och sonen älskar) så han fick köpa både läsk och godis att mysa med i sin nya soffa.
Själv var jag glad som ett barn på julafton när jag hittade denna isté i Sverige:



Jag har bara sett den i USA och Kanada, och sist vi var där tog sonen med sig ett par flaskor hem. Nu kan vi alltså köpa dem här i stan!

Här sitter jag nu, men julmysig stämning och julmusik på stereon. Stearinljus tända överallt och kvällen ligger framför mig. Helt otroligt känns det som! Och inte nog med det, imorgon är det sovmorgon!

2 kommentarer: