fredag 17 juni 2011

Vad ska man säga?!

Jag VET att lillans problematik inte är vanlig och jag VET att inte alla läkare har erfarenhet på området. Ändå undrar jag vad de tänker egentligen när de bemöter oss på underliga sätt.
Läkaren idag var trevlig, men jag tror inte att han visste alls vad han skulle göra med oss. Det slutade med att han tog ett halsprov och ett CRP, typ bara för att göra något. Naturligtvis såg de proverna bra ut.

Sköterskan jag pratade med i morse trodde att lillan hade drabbats av magsjuka, trots att jag förklarade att hon har blivit diagnostiserad med migrän och att symptomen stämde väl i natt. För henne lät det väl inte troligt att ett så litet barn har huvudvärk i 2 veckor och migrän 3 ggr under samma period. Dock kan man inte utgå ifrån att folk ljuger även om det låter otroligt.

Läkaren tyckte att vi ska be om en CT av hennes huvud och hur lite jag än vill göra det kanske det ändå är dags för det nu. Det är ju det enda vi inte testat. Jag får prata med läkaren om detta på tisdag när hon ringer.

Om man ska sätta min trötthet på en skala hamnar den under den lägsta nivån. Nu måste den här situationen ändras snart, annars kommer den att påverka hela familjen på ett mycket jobbigt sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar