tisdag 21 juni 2011

För exakt 4 år sedan...

...sa jag till min man att något kändes annorlunda med magen. Sedan sov jag gott en hel natt och vaknade kl 7 dagen därpå av att det kändes som om någon spände ett bälte runt magen. Jag hade inte minsta ont, men en märklig känsla i magen. Kl 8 insåg jag att den märkliga känslan inträffade väldigt regelbundet och det var tätt emellan. Eftersom det var midsommarafton kändes det som om jag ville kolla upp läget så jag ringde min mamma för att höra om hon kunde komma över och passa dottern och sonen. Kl 9 åkte vi in till förlossningen för att se om jag öppnat mig eller om allt var "förvärkar". Jag har aldrig haft förvärkar så jag visste inte hur de skulle kännas.
Väl inne på förlossningen satte de en CTG-kurva på mig för att se om jag hade värkar och 9.30 kom en barnmorska in för att se om jag öppnat mig. 8 cm var jag öppen och de undrade om jag ville ha någon smärtlindring. Smärtan var inte alls svår så jag bad om att få gå lite istället. En kvart senare satte den värsta smärtan jag upplevt i mitt liv in och 45 minuter senare fick en barnmorska fånga lillan då hon kom utskjutande som en raket. Så här vacker var hon när hon kom till oss:



kl 10.29 föddes hon, 4050 g och 53 cm lång, alldeles perfekt!

Vår älskade dotter som ger oss så mycket kärlek och glädje i livet. Trots all oro är hon den som lyser upp vår tillvaro!



Nu ska jag gå in och pussa på min 3-åring en sista gång, imorgon är det 4-årings pussar som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar