söndag 12 juni 2011

Blir galen!!!

Nu har båda tjejerna haft huvudvärk i princip varje dag de senaste veckorna. Jag spånar och spånar på vad orsaken kan vara. Vädret? Åska, sol och värme kan ju ge huvudvärk. Eller att det har varit mycket runtomkring oss? Fester, små resor och andra roliga saker kan ju vara påfrestande om man lätt får huvudvärk.
Jag vet faktiskt inte vad det beror på, men jobbigt är det för oss alla. Man blir orolig och tänker på hemskheter som skulle kunna orsaka denna huvudvärk, men jag försöker se på det med andra ögon och ta en dag i taget.
Det som oroar mig mest just nu är att lillan haft huvudvärk direkt när hon vaknat på morgonen och det klassas som "dålig huvudvärk".

Idag hade jag lovat "Trollvandring" i naturparken och det blir svårt att dra sig ur när solen lyser som bäst. Barn förstår ju inte att det kan vara bra att vila bort åkommor... Imorgon är det dessutom heldagsutflykt med dagis så det blir inte mycket vila inom räckhåll. Frågan är hur man ska ställa sig till detta?! Ska man ställa in massa kul som de sett fram emot eller ta det som det kommer och göra det bästa av situationen? Jag och maken tar egen bil och åker med på utflykten, på så vis kan vi åka hem om någon blir dålig.

Undra om det är någon som inser hur jobbigt det är att leva så här?! Att alltid vara på sin vakt för när barnen får ont och aldrig lämna hemmet utan mediciner. Att undra om man själv gjort något galet för att det ska bli så här eller om jag missar uppenbara detaljer som skulle kunna hjälpa mina barn.

När ska vi få hjälp och när kommer vi att kunna leva ett "normalt" liv igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar