onsdag 29 juni 2011

Sommardag

I natt när lillan kom in kände jag direkt att hon var en liten kamin. Dock ville jag inte väcka henne då hon har väldigt svårt att somna om på natten. Ibland tar det timmar för henne att somna om!
Kl 04.30 var hon dock klarvaken så jag tog en temp på henne och den var nästan 39 grader. I med medicin och så försöka somna om. Kl 6 sov hon igen och sov faktiskt till kl 8.
Jag stack iväg och tog lite prover som läkaren bad mig ta för....4 veckor sedan! Jag har glömt det i hela 4 veckor! Det är inte det att jag är rädd för nålar, jag har tagit hundratals blodprover i mitt liv så det rör mig inte i ryggen. Men när man springer på sjukhus med barnen hela tiden blir man liksom trött på det och undviker det själv om man kan.

Hur som helst, lillan har haft feber hela dagen, och med det massor av huvudvärk. Däremot har hon varit på ett strålande humör och inte alls visat tecken på sjukdom, annat än för huvudvärken men den är vi ju vana vid.

Efter mitt besök på Vårdcentralen åkte jag och köpte färskt bröd till frukost, sedan åt vi ute i det fria:







Resten av dagen har vi försökt stå ut med hettan, det har verkligen varit varmt. Trots att lillan dessutom haft feber är hon den som gnällt minst!

Tjejerna har hjälpt mig att vattna:



Ett litet bad med glass blev det också:



Även Pälsklingen har varit ute hela dagen:



Och så har jag börjat plocka några rosor från våra buskar:



Om någon suktar efter dessa skönheter är det bara att komma hit och plocka, vi har hur mycket rosor som helst!



På eftermiddagen kom husvaken hit och gick igenom detaljer för när hon ska vara här. Trevligt!

Nu ett glas vin, imorgon en hektisk dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar