söndag 5 juni 2011

Resan hem till byn

Åh vad jag är nöjd med helgen! Visst, det var människor jag hade velat träffa som jag inte hann med, men i stora drag var allt så bra det kunde ha varit.

Vi började med ett stopp på världens vackraste rastplats:





I de centrala delarna av byn finns en jättefin lekplats som barnen älskar, där lektes det en hel del:





Är man i Dalarna ska man så klart rida på dalahästar:





Grönskande träd och klarblå himmel, så härligt!



Frukost i trädgården. Kl 8 var det 20 grader så inget annat alternativ fanns:



Karusell-åkning i massor:





Och så det älskade sockervaddet som de pratat om så:



En del av oss fick till och med skägg av det...



Det kunde ju inte ha blivit bättre, studmatta på gården där vi bodde!





Och så filmmys i våningssängen. Sista kvällen skedde dock en olycka. Dottern ramlade baklänges ner för sängen och landade på ryggen. Hon tappade andan en stund och blev riktigt rädd. Idag har hon ont i nacken när hon rör sig snabbt eller tittar upp, men vi tror att hon snart är helt bra igen.



Helgen avslutades med besök hos en gammal kompis till mig som jag inte träffat på 20 år. Så himla härlig familj och så otroligt trevligt besök, jag längtar redan tills vi ses nästa gång!

Nu är alla trötta som aldrig förr, men mycket nöjda med helgen.

1 kommentar: