torsdag 9 juni 2011

Hektiska dagar

Hm, vad stod på schemat idag?! Shopping inför kalas och annat firande, helghandling, bolaget, lunch på stan, glass på den nya glasserian och massa annat.
Samtidigt hann jag prata med barnläkaren som i sin tur hade varit i kontakt med barnneurologen och det blir helt klart ett nytt EEG för sonen. Efter det tar vi ställning till hur vi ska gå vidare med allt. Troligtvis händer inget förrän i höst, precis som med lillan. Skolan har också skickat remiss för utredning av sonen så nu börjar det hända grejer.

Imorgon kommer en familj från dagis över på middag och lite fredagsmys, men innan det ska vi ut och äta skolavslutningslunch med sonen. Han har valt ett kebabställe inne i stan och min mamma med pojkvän samt min mormor ska med. Maken och dottern missar lunchen för de ska på tv-inspelning, spännande för dem!

På lördag har vi namn-cermoni för en kompis bebis, hennes 5:e dotter faktiskt. Köpte en present som funkar att dela med sig av, det är viktigt när man har 4 äldre syskon.

Nästa vecka är det möte för dagis räkning, dottern ska på besök till skolan, heldagsutflykt med dagis, lunch med mamma och så blir jag ensam med barnen igen då maken åker på jobb. Nästa söndag har lillan sitt första barnkalas, det ser hon fram emot.

Efter midsommar blir det lugnt här hemma, men bara ett kort tag för den 1 juli åker vi till London.

Här har jag gått och längtat efter sommarlov mer än barnen, men nu inser jag att det dröjer ganska länge innan dagarna i hängmattan infinner sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar