torsdag 16 juni 2011

Upp och ner

Lillans hälsotillstånd har inte varit lika bra som igår, men jag tror ändå att det kanske går åt rätt håll.
På besöket på NP hade hon lite ont i huvudet sa hon, men jag vet inte hur ont hon verkligen hade då. Vi har fått läxa från NP till nästa vecka, lillan ska måla bilder av hur ont i huvudet hon har varje dag, olika färg för olika smärtintensitet. Hon ska också markera var det gör ont. Besöket var givande och sjukgymnnasten skulle ringa vår barnläkare och prata lite. Jag ringde barnläkaren på hennes telefontid idag och som vanligt får man bra stöd och hjälp. Hon erbjöd oss en tid nästa vecka men jag avböjde och bad om en telefontid istället. Lillan utsätts för nog med besök angående hennes huvudvärk och blir varje gång påmind om den, någonstans får man dra gränsen känner jag. Skulle hon inte ha blivit bättre till nästa vecka kanske det däremot är befogat.
Huvudvärken verkar något bättre nu, men lillan är fortfarande väldigt väldigt trött. Hon orkar liksom inte leka som vanligt och blir gnällig och gråter lätt. Kanske all frisk luft idag hjälper henne att sova bättre så att hon är piggare imorgon?!
Hoppas att hon mår bättre till kalaset på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar