tisdag 21 juni 2011

Oj vilken känsloladdad dag

Barnläkaren ringde i morse och pratade länge. Hon har beslutat att skriva intyg till Försäkringskassan på lillan så att vi kan söka Vårdbidrag. Egentligen brukar hon inte göra det förrän ett barn är färdig utrett, men det här är andra gången någonsin hon gör ett undantag. Det finns inga garantier för att vi får bidraget, men det vore ju fantastiskt att få någon krona för att jag är hemma med lillan.
Man blir så glad när folk gör saker för oss så här! Jag fick också numret till en kurator på sjukhuset som ska hjälpa oss med ansökan. Jag har redan fått en tid till henne.

Annars har jag mest bakat idag, det är ju lillans födelsedag imorgon och hon ska ha med sig fika till dagis. Imorgon eftermiddag kommer släkten och firar henne.
Hennes huvudvärk är oförändrad, en gång om dagen ger jag henne Ipren som jag har gjort så länge nu. Dock är inte huvudvärken ihållande hela dagen och med Ipren i kroppen mår hon mycket bättre.
När jag skulle lägga tjejerna för att fortsätta baket drog plötsligt dotterns krupp igång med full styrka. Eftersom lillan är förkyld borde jag ha förstått att det skulle komma, men jag blev faktiskt överrumplad

Nu gäller det att samla sig inför morgondagen. Här är ett par bilder på cupcakesen till dagis:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar