söndag 23 maj 2010

Planteringsdags

Äntligen fick vi planterat vinbärsbuskar som vi pratat om så länge. Det är så kul att pyssla på gården och göra fint.
När jag ser bilderna så är det faktiskt svårt att förstå att vi inte bor på landet. Bästa läget i stan tror jag att vårt hus har!



En buske med röda vinbär och en med svarta vinbär:



Dessutom har vi massor av smultron överallt och nu har vi även upptäckt vildhallon vid tomtgränsen.

Någon av er kanske minns dramat med min brukbukett för 2 år sedan. Jag ville absolut ha liljekonvaljer i brukbuketten, och det kunde de inte få tag på i Kanada i juli. Det slutade ju med att maken beställde ljljekonvaljer från USA och lät skicka upp dem till Kanada. Jag tror att vi betalade över 100 kr per stjälk faktiskt!
Nu har jag insett att min trädgård fullkomligt drunknar i liljekonvaljer, så det var nog meningen att jag skulle bo här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar