måndag 31 maj 2010

Är sommaren här?

Cyklade med barnen till dagis idag och jag fick ta av mig tröjan redan då för att det var så varmt.
När jag kom hem och skulle börja plugga sken solen ute och fåglarna kvittrade så inbjudande, inte kunde jag bara sitta in då heller! Jag tog med mig datorn och böckerna ut och njöt av vädret samtidigt som jag pluggade.
Innan jag åkte tillbaka till dagis klippte jag gräset och herregud vilken mardröm det var! Med all lutning här på tomten var jag genomsvettig innan jag var färdig.

På eftermiddagen var det sommarfest på dagis med picnic. Barnen hade klänningar och shorts och föräldrarna njöt av solen. Det sjöngs vackert och bjöds på tårta.
Lillan höll på att få ett migränanfall, men jag var snabb som en vessla och tryckte i henne Ipren, sedan var hon pigg och alert igen.

Nu tänker jag inte göra ett dyft till idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar