torsdag 20 maj 2010

Glaskross

Runt lunchtid igår satt jag och maken i köket och pratade. Plötsligt hör vi världens smäll innefrån tvättstugan vars dörr var stängd. När jag öppnar ser jag att golvet är täckt av sköljmedel och krossat glas (ingen bra kombo). Katten kommer springande mitt i alltihop så jag kastar mig in och springer på glaset och halkar i sköljmedlet. Jag får tag i katten och sträcker över honom till maken som låser in honom i sovrummet. Själv står jag stilla och undrar hur jag ska kunna ta mig därifrån med tanke på att jag känner massvis med glas under fötterna och det är väldigt halkigt med sköljmedel under fötterna.
Som tur var klarade sig både jag och katten utan skador, katten fick inget glas i tassarna alls och jag lyckades pilla ut allt mitt glas. Nog för att katten var chockad efter att jag tvingats duscha hans tassar och den otäcka olyckan, men trots att han föll från torktumlaren, sittandes i ett fotbad så klarade han sig ypperligt.

Med facit i hand kanske det inte var så smart att springa in i tvättstugan, men jag blev så himla orolig för katten.
Slutet gott, allting gott.

2 kommentarer:

  1. Katten hoppade upp i fotbadet som stod högst uppe på torktumlaren. Därifrån (i fotbadet) ramlade han ner till golvet och drog ner en glasflaska med sköljmedel på golvet samt en glasburk med tvättmedel.

    SvaraRadera