lördag 8 maj 2010

Mina lärdomar om mossa

Som ni kanske minns så gick det inte så bra sist jag försökte sprida ut mossdödarmedel i trädgården. Skam den som ger sig så jag köpte sådant som man sprutar ut med vattenslangen igen. På förpackningen stod det att man sprider ut medlet, väntar till mossan blir svart och dör, sedan krattar man bara upp mossan från gräsmattan. Detta gick jag så klart på och tyckte att det lät som en schysst deal.

Under 4 timmar idag har jag krattat den här slänten, och om jag använder mig av en överdrivet positiv inställning kanske jag är klar med halva slänten:



Jag kan redan föreställa mig hur det kommer att låta här hemma nästa vår:

Maken: "Nu börjar det verkligen bli vår, titta vad grönt och fint det är ute"

Jag: "Ja, och titta vad fint mossan tar sig i år, den är så grön och lummig"

Maken: "Tror du att den blir tät nog så att jag slipper klippa gräset på hela sommaren?"

Jag: "Annars finns det säkert något bra sätt att döda gräset på"

2 kommentarer:

  1. En av anledningarna till att jag flyttat till lägenhet :) "Man lär så länge man lever" finns det visst en ordspråk som lyder. Kämpa på! /"Svärfar"

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag tänker inte ge upp fighten med mossan än. Tog ett 2-timmars pass idag igen med den, men ikväll ska det sprutas på mera döda-mossa-medel.

    SvaraRadera