söndag 30 maj 2010

Irriterad

Jag har kännt mig så lätt-irriterad på sista tiden. Ungarna retar gallfeber på mig och särskilt lillan gnäller ihållande hela dagar. Jag jobbar stenhårt på att berömma och uppmärksamma en trevlig röst och ett glatt uppträdande, men det tycks inte ha någon effekt.
Sonen tycker ju som vanligt att han är vuxen och inte borde ha regler utan att han klarar sig själv.
Kanske är det för att det är mycket runt sista tentan nu som mitt tålamod inte är på topp?!

Imorgon flyttar lillan över till den stora avdelningen på dagis så idag var vi och köpte glass till kalaset på dagis. Lillan valde glassar som ser ut som djur, det borde ju passa de små barnen.
Eftersom tjejerna älskar att åka i cykelkärran tänkte jag köra dem till dagis i den imorgon. Cykelvägen till dagis är fantastisk och jag har ingenting emot att cykla där på morgonen. Tur att jag hittade kylväskan och la kylklampar i frysen så att inte glassen smälter på väg dit.

I tre dagar nu är det enbart plugg som gäller. Jag kommer att sitta hela dagar med böckerna för att kunna lägga dem åt sidan på torsdag när jag ska på dagisutflykt med tjejerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar