söndag 23 maj 2010

Den helige ande

Det här var ett av samtalsämnena som kom upp igår.
Vem/vad är egentligen den helige ande?? Plötsligt insåg vi att vi hade missat en stor del av religionen för alla utom maken kände sig väldigt osäkra på den här punkten.
Efter lite efterforskning (Wikipedia) fick vi fram att Den helige ande var kraften från Gud som verkar i oss.
Det gör mig inte ett dugg klokare, men jag får väl nöja mig med det svaret tills vidare. Ska nog fråga en präst nästa gång jag springer på en.



Förslaget att maken skulle ringa sina föräldrar och fråga, de är ju aningen mer religiösa än min familj. Det gick inte, de var i Las Vegas vid tilfället.
Vilken underbar värld vi lever i!

Är ni på det klara i den här frågan???

1 kommentar:

  1. Märker att jag missat ordentligt i religionsundervisningen när det gäller dig! Huvva! Men det har tydligen skolan och din konfirmationspräst också gjort! Tur att du gift dig med en man som har koll! Vill sen bara upplysa om att min egen helige ande kommer från mötena med dem jag älskar, naturen och tacksamheten över att få vara med om det stora i att leva!

    SvaraRadera