måndag 16 januari 2012

Skit också

Jag hade faktiskt sett fram emot att få lämna in bilen på lagning idag, så trött på att inte ha en fungerande bil! När jag kom till verkstaden berättade de att de inte hade någon lånebil till mig och de kunde inte förstå vad jag skulle med en till! Jag har sagt hela tiden att jag måste ha lånebil om jag ska lämna in bilen och jag hade blivit lovad en. Nu fanns alltså ingen så nu får jag göra ett nytt försök på torsdag igen...

Sur körde jag hem igen och då blev det om möjligt ännu mer uppenbart att det inte bara är fläkten som är ur funktion på den bilen, spolarvätskan kommer heller inte ut! Mycket opraktiskt när det är slask ute och 200 lastbilar på motorvägen.
Nu får jag alltså köra bilen med halvöppna rutor för att det inte ska imma igen, och jag måste också ha glaspust med mig i bilen så att jag kan stanna och göra rent rutan när det blir för illa! TRÖTTSAMT!!!!

Som grädde på moset upptäckte jag en stor hundbajs i vår carport när jag parkerade bilen här hemma. Vad är det för fel på hundägare egentligen??



Vem rastar hunden på andra människors tomt? Vi har vid flera tillfällen stått i fönstret när folk har rastat sina hundar på vår gräsmatta 2 meter framför oss. Är inte det helt otroligt?!

1 kommentar:

  1. Personligen för jag häxjakt på icke bajsupplockande hundägare. Vid tillfälle, dvs. nästa gång jag ser en inte plocka upp sin hundj*els (egentligen är det hundägarj*el) bajskorv utanför oss så skall jag ta med mig en av Lunas bajsblöja och fråga om jag inte kan få lägga geggan utanför deras dörr.

    SvaraRadera