måndag 9 januari 2012

Jäkla bil!!

Fläkten på bilen har krånglat ett tag nu och i morse när jag kom ut var det -13 grader och fläkten var stendöd. Jag försökte verkligen att skrapa insidan och utsidan av rutan, men den frös igen hela tiden för mig så till slut gav jag upp. Vi var redan sena till dagis och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Som tur var fick jag låna mammas bil, vad skulle jag ha gjort utan henne?!

Nu har jag pratat med verkstaden och det kommer att kosta oss minst 4000 kr att fixa det som är krångel med fläkten. Dessutom behöver de veta en vecka i förväg när jag ska lämna in bilen eftersom de behöver beställa grejer och boka lånebil åt mig.
Det här kommer INTE lämpligt nu med Floridaresan i antågande!

Fram tills att jag får tag i pengarna till att fixa bilen får jag väl se om jag kan låna mammas bil och kanske vara utan bil vissa dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar