torsdag 26 januari 2012

Ja jag kan ta ansvar!

Jag inser att det är väldigt ovanligt att man är hemma med barnen så som jag är. Dock förvånas jag över att folk tror att jag inte inser konsekvenserna av att jag är hemma. Väldigt ofta får jag frågor som "Men vad händer när du går i pension då?". För att lugna min omgivning tänkte jag nu alltså berätta att jag är medveten om vad det innebär för mig att vara hemma. Ett visst pris får jag betala, men jag vidtar också åtgärder för det. Tex så pensionssparar jag 1000 kr i månaden.
Vi amorterar också mycket mer på huset än banken föreslog och snart när toplånet är betalt ska jag höja mitt pensionsspar igen.
Dessutom hoppas, och tror jag att det bara handlar om några år till när jag är hemma på heltid, sedan tänker jag försöka arbeta och tjäna pengar jag med. Kanske inte på heltid, men till viss del i alla fall.

Tack för att ni bryr er om mig, nu vet ni också att jag är medveten om konsekvenserna!

1 kommentar:

  1. Där fick de som har såna "omsorger" om din framtida pension! Bra rutet, dottern min!

    SvaraRadera