tisdag 31 januari 2012

Glad tjej

Dottern har varit allt annat än glad på sista tiden. Hon retas, tjatar och driver oss till vansinne här hemma! När hon slutar skolan kl 13.30 börjar hon direkt tjata om att hon vill leka med en kompis, men alla andra i klassen går på fritids, och det får ju inte dottern eftersom jag är hemma.
Förra veckan tog jag upp detta på Föräldrastödsenheten och de tyckte att jag skulle söka fritids till dottern och förklara lillans problematik och varför dottern måste vara hemma med oss och ta det lugnt hela tiden, även om hon har andra behov.
Jag skrev ett mail till rektorn i fredags och idag pratade jag lite med dotterns fröken om det, hon tyckte också att det vore bra för dottern.
På eftermiddagen fick jag mail från rektorn där hon godkände att dottern får börja på fritids redan imorgon!
Hela kvällen sprang dottern runt här hemma och pratade glatt om att hon ska börja fritids, det här kommer att bli toppen för henne!
Jag sökte att få ha henne där 13.30-15 mån-tors och den tiden fick jag beviljat.

Världens bästa skola!!

2 kommentarer:

  1. Härligt med fritids Jill! Skönt för K och för dig! Kram :) Stefanie

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det känns toppenbra för alla! :-)

    SvaraRadera