söndag 1 januari 2012

Gott nytt år

Ja då börjar bloggen om på ett nytt år igen. Åren rullar på så fort nu tycker jag.

Nyårsaftonen började lite rörigt för mig. Jag har haft ont i magen ett tag nu och igår när vi gick på stan blev det värre. Jag kom på att jag hade samma symptom sista jag hade njurbäckeninflammation (vilket inte är så bra att ha) så när jag kom hem ringde jag rådgivningen och de tyckte att jag skulle åka in och lämna ett urinprov på den jouröppna mottagningen. Gästerna skulle snart anlända till oss, men jag tänkte att det ju inte tar så lång tid att lämna ett urinprov. Väl inne på mottagningen gjorde de diverse undersökningar och sedan skrev läkaren ut en remiss till sjukhuset och talade om för mig att jag skulle vidare dit för nya undersökningar.
Detta var verkligen inte vad jag hade planerat och jag hade inte ens ont nog att uppsöka akuten ansåg jag.



De andra fick äta nyårsmiddag utan mig, och jag satt på sjukhuset och hade tråkigt. Läkaren jag fick träffa var jättebra och hon hittade inget större fel på mig och min mage. Däremot hade jag högt blodtryck och oregelbunden puls vilket kanske inte är så bra?!
Nu ska jag avvakta och se om besvären ger med sig, annars ska jag in igen.
Idag kanske det ev. är något bättre, eller så är det för att jag står på Ipren hela tiden. Vi får se under veckan om det blir bättre. Det är inte sämre i alla fall.

När jag väl kom hem från sjukhuset var jag så här glad:



Jag fick mat och en cider i mig, så då var allt på topp igen.
När det närmade sig tolvslaget väckte vi tjejerna och tog med dem ut.







I år hade vi även fått tag i dessa underbara lyktor att skicka iväg:



I morse såg det ut så här utanför fönstret:



Barnen har inte missat en sekund av att utnyttja den snön som äntligen har kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar