fredag 22 april 2011

Ungefär...

...så här ser det ut varje dag:



Vädret är toppen så vi är ute och pysslar med ditten och datten. Lillan har haft huvudvärk i princip hela veckan så stora delar av tiden spenderar vi på att få henne att må bättre, medicinera och tänka ut hur vi kan förebygga huvudvärk.

Imorgon kommer släkten hit på lite trädgårdspyssel och påskmat, söndag är min födelsedag så då blir det väl en fika här, sedan iväg för att fira min kusin.

Mitt liv är faktiskt så tråkigt just nu att jag funderar på att bespara er från det, men jag behöver den här ventilen för att orka med tråket. Alla dagar ser likadana ut. Eller ja, vi har två typer av dagar; dagar då det inte händer något och vi bara sitter här och dagar då maken inte är hemma och jag har massor inbokat och inte vet hur jag ska få tiden att räcka.
Inget av alternativen är roligt. Tråk tråk tråk!!!
När ska lillan bli bättre så att hennes liv återgår till det normala och jag får ett liv överhuvudtaget?! Eller har det här blivit hennes liv och även mitt?!

Räntorna går upp och elpriserna det samma, det funkar snart inte att bara leva på en inkomst. Undra hur lång tid det ska ta landstinget att hjälpa oss?!Deras svar just nu är att jag ska lämna lillan på heltid och söka jobb. Kul att göra det när ens barn inte mår bra! Tror de det på allvar?!

1 kommentar:

  1. Känner igen mig i känslan av "Tråk". Jag har analyserat och var gång kommer jag fram till att alternativet inte är roligare. Jag vill inte lämna barnen på långa dgr på dagis för att kunna återgå till jobbet så jag tror att ja; det här är våra liv just nu. I symbios med barnen för deras bästa.
    Vi ser inte facit ännu, vi ser liksom inte klart den grunden vi lägger ändå är jag säker på att "utdelningen" kommer att vara tusenfallt längre fram.

    Vi har en möjlighet som är få förunnat, det tröstar jag mig med de dagar som det suger som mest. Och så brukar jag tänka på dig.
    Så det så.

    SvaraRadera