fredag 8 april 2011

Blåbärs-smul-cupcakes med blåbärsgrädde

De här godingarna bakade vi idag:





Det var en blåbärscupcake som man hade ett smuldegslager på och sedan blåbärsfrosting. Jag använde stora amerikanska blåbär därför syntes inte den fina färgen från blåbär så tydligt (amerikanska blåbär är vita inuti) men goda blev de och jag kommer definitivt att göra dem igen!

Om jag hade ett bra sätt att transportera cupcakes skulle jag oftare baka till andra och ta med mig, men i dagsläget har jag bara en box där 12 cupcakes står stadigt i. Nu har jag börjat spana på en sådan här:



Dessvärre kostar den 500 kr vilket känns lite dyrt... Dock tar den 36 cupcakes utan att de studsar runt och frostingen förstörs, det vore bra när man gör cupcakes till tex dagis.

1 kommentar:

  1. Mmmm de ser jättegoda ut! Jag bjuder in mig på fika hos dig nån dag så slipper du frakta dem nånstans! ;))

    SvaraRadera