lördag 16 april 2011

Än en gång...

...sitter man här med en 3-åring med kraftig huvudvärk/ev. migrän. Jag blir så ledsen för hennes skull varje gång det händer.
Nu har hon sovit i en timme och sist vaknade hon ju efter just en timme och var mycket sämre. Jag sitter som på nålar och vågar knappt andas för att ev. missa hennes gråt.

När jag ändå bara sitter här och väntar och oroar mig så försöker jag se tillbaka på vad hon har ätit idag och om förklaringen ligger där i. Det jag har kunnat konstatera sedan i morse är att hon har varit på dåligt humör idag, vilket hon inte varit nästan alls på sista tiden. Till frukost fick hon våffla med jordgubbssylt och jordgubbsmjölk och till efterrätt på kvällen fick hon färska jordgubbar. Att vara allergisk mot jordgubbar är ju ganska vanligt och när jag började tänka i de banorna mindes jag att hon fick väldigt kraftig huvudvärk när vi var och plockade jordgubbar i somras. Då tolkade jag det som migrän från den starka solen, men kanske ska hon hålla sig borta från jordgubbar också?!
När de sov hos mamma sist hade de fått jordgubbar på kvällen, morgonen därpå hade hon lite ont i huvudet, men det gick över av sig självt.

Jag tror att jag ska ringa hennes läkare på måndag och bolla de här tankarna med henne. Den läkaren är nog snart trött på mig, nu går jag ju hos henne med alla tre barnen eftersom sonen har henne som skolläkare också.
Hur som helst kan det vara bra att ventilera det här med lillans läkare tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar