söndag 24 april 2011

Toppen (födelse)dag!

Vilken dag det har varit! Bra på alla sätt och den innehöll allt jag kunnat önska.

Frukost på sängen så klart, sedan steg jag upp och gjorde en morotskaka:



En kompis och hennes man ringde och bjöd in sig på kaffe, precis när kakan var klar. Kunde ju inte bli mer perfekt! Sedan åt vi en snabb lunch så så kom mamma och hennes kille på lite fika.
Min kusin fyller 20 år om 2 dagar och hon hade sitt kalas idag. Hela familjen cyklade dit tillsammans och där bjöds det som tur var inte på kaffe och kakor utan bubbelvin och snittar.
Sedan en härlig cykeltur hem i solskenet och lagom till att vi hade plockat ur diskmaskinen kom våra härliga vänner (som vi var på Teneriffa med) över och åt middag med oss på uteplatsen.
Barnen lekte och hade kul och det var svårt att förstå att det inte var en sommardag utan en dag i april.



I alla år har det varit toppenväder på min födelsedag. Konstigt att det aldrig slår fel, men jag brukar trösta mig med det när våren känns avlägsen i mars.

Fina presenter har jag också fått. En ny elvisp av mamma, blommor från härliga kompisar och mycket annat fint.

Nu är det sängen om en stund, det tar på krafterna att fira och fira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar