lördag 21 november 2009

Tänkte bara säga...

...att jag mått hyfsat bra idag. Natten var en katastrof dock, jag vaknade 3 ggr i timmen fram till kl 3, en gång i timmen efter det och var helt vaken från kl 6. Gissa hur dimmig jag har varit efter det med tanke på att jag har lidit av sömnbrist i ca en månad nu!
Att jag mår aningen bättre för varje dag beror helt på min man som låter mig gå undan, ta ett bad eller sova en stund när jag vill utan att behöva förklara mig. Annars hade jag fallit djupare än jag faktiskt gjorde.
Jag och maken har pratat om det och mitt dåliga mående började faktiskt redan i somras med klara symptom. Redan då sa maken till mig vad det berodde på men jag vägrade tro att alla roliga saker omkring mig kunde göra mig sjuk. Jag skulle ha lyssnat på honom...

Nu har vi ätit musslor och haft en trevlig stund tillsammans jag, maken och sonen. Jag tänkte ev. prova ett glas vin ikväll till och med.
När jag blev till hoppade missbrukar-genen över mig för jag kan inte dricka alkohol när jag mår dåligt. Inte heller kan jag tröstäta.
Nu mår jag alltså bättre eftersom jag vågar ta ett glas vin.

1 kommentar:

  1. Jag lider med dig, vad jobbigt du måste ha det :-(...är det huvudvärken som ställer till det?..eller utbrändhet?...
    Tänker på dig och hoppas du snart få må bra igen!
    kramar i massor

    SvaraRadera