fredag 6 november 2009

Jag-Canal Digital = 1-0

Så fort jag har fått tillbaka mina pengarna från Canal Digital är jag av med dem för alltid! Jag har bestämt mig för att anlita en annan distributör istället.
Här kommer veckans drama med Canal Digital:

Jag ringer upp CD och undrar varför vi inte har fått våra boxar trots att det gått en vecka längre än vad jag blev lovad.

CD: Vi kan tyvärr inte erbjuda er tv via stadsnätet eftersom det är en annan hyresgäst som bor på er adress.

Jag: Öhhh, jaha, vem skulle det vara för jag har inte sett någon hemlig inneboende här.

CD: En person vid namn XXXX XXXX (mitt namn)

Jag: Du skojar?! Det är ju jag!!! Har ni gett min man avslag för tv hos er för att jag bor här och för att jag inte har ansökt om tv?

CD: Hmmm, ja så verkar det vara.

Jag: Det slog er inte att det troligtvis bor mer än en person i en villa?

CD: Nej, tyvärr. Nu måste vi skicka iväg en ansökan igen här så det kommer att ta ytterligare några veckor.

Eftersom vi redan väntat i över 4 veckor kände jag att jag fick nog och när maken hade kollat upp lite och hittat ett annat ställe var det inte svårt att ta beslutet att lämna CD för gott.

Maken till oorganiserad kundtjänst får man leta efter och jag vill inte skriva avtal med ett sådant företag.
Tack gode gud för att det finns andra att välja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar