onsdag 4 november 2009

Killen på Pressbyrån

Vid Universitetet ligger en Pressbyrå-butik där jag alltid köper busskort till sonen. Idag när jag kom in stod överentusiastiska- biträdet där så jag förberedde mig på att fastna i ett överdrivet positivt samtal om något oväsentligt. Så här lät det idag:

Jag: Jag vill ha ett busskort

Han: Hm, jag anar att du kan ha fyllt 20 år redan. (olika taxor beroende på åldern)

Jag: Mmm, det stämmer bra, men kortet är till min son.

Han: Helt omöjligt!

Jag: Varför kan inte min son få ett busskort? (börjar bli irriterad och är mycket stressad)

Han: Jag menar att man aldrig skulle kunna tro att du är gammal nog att ha barn.

Jag (lite generad): Han är 12 år och jag är 33, så gammal nog är jag allt.

Han: Var glad att du ser så ung ut, de andra i din ålder går ju typ med rullator.

Jag (förvånad och lite förnärmad över den sista kommentaren): Öhh, jasså?! Ok, tack för kortet.

Killen försökte sig säkert på en komplimang, men hur ska jag kunna ta det som något positivt när han menar att jag är så gammal att jag behöver rullator???

Undra om de säljer busskort någon annanstans i närheten?!

8 kommentarer:

  1. Hahaha! Konsten att ge en komplimang och en förolämpning i ett!

    SvaraRadera
  2. *Asg* jag vet precis vem du menar, har oxå råkat ur för honom :-)

    SvaraRadera
  3. Emma: Håller du inte med om att han är lite för mycket? :-D

    SvaraRadera
  4. *Hahaha* Har också råkat ut för honom; jag är 36 och han menade på att jag inte kunde vara en dag över 26! Men eller hur?! En av mina klasskamrater tycker att han är så enerverande att hon vägrar gå in där om han jobbar :-O
    /Ulrika

    SvaraRadera
  5. Han är skitjobbig, o han har alltid väldigt många kommentarer om min trippelvagn, håller på att aldrig komma därifrån.

    SvaraRadera
  6. Guuuud vad roligt att så många vet precis vem jag menar! När jag försökte förklara situationen för min son tyckte han att jag var otacksam och negativ, han menade att det inte kunde vara något fel i att vara positiv. :-D Han har alltså inte träffat killen på Pressbyrån!

    SvaraRadera
  7. Hahaha...
    Vet precis vem du menar. Kikar in ofast för att se vem som jobbar innan jag går in ibland. Inte bara jag som reagerat på denna nisse alltså.
    Tack för en bra blogg!
    Från en trogen smygläsare

    SvaraRadera
  8. *fnissar*Jag måste säga att jag är chockad över hur många som vet precis vem jag pratar om. :-D
    Det kanske blir en uppföljning i dramat om någon vågar sig in igen. ;-)

    SvaraRadera