söndag 1 november 2009

Spakväll med abrupt slut

Igår kväll hade jag en kompis över på lite spakväll. Som vanligt hade vi så mycket att prata om och tiden rann iväg fortare än vi trodde.
Kl 23 vaknar lillan med feber (39,4 grader) så det blev att flytta över henne till min säng och gå och lägga sig brevid.
Som tur var sov kompisen över så vi hann ta en kaffe ihop på morgonen också innan vi var tvungen att åka.

Det blir med andra ord en kort vecka på dagis igen, lillan lär ju vara tvungen att vara hemma åtminstone måndag och tisdag med mig och då får dottern också stanna hemma.
Onsdag och torsdag har jag föreläsning så då vill jag väldigt gärna att de mår bra nog att kunna gå till dagis.

Vad fördriver man tiden med när ungarna och man själv är sjuka vecka efter vecka? Vi köpte lite mer formar till Play Doh, 4 pussel och en ny film. Imorgon kanske det blir lite baka av och så köpte jag ingredienser till att göra hemmagjord sushi, det älskar tjejerna.

Just nu tackar jag gudarna för att vi sitter här i huset och inte i lägenheten när man blir fast hemma med sjuka barn i flera veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar