tisdag 17 november 2009

Idag känns faktiskt nacken aningens bättre

Så klart är det då dags att åka tillbaka till massören i eftermiddag och få en omgång till! Lite ångestladdat måste jag erkänna att det är...

Eftersom jag och dottern har haft mycket huvudvärk på sista tiden bestämde jag mig för att börja rota lite i orsaken. Problemen började ju när vi flyttade så jag tänkte börja gräva där.
När jag var liten blev jag väldigt sjuk när vi besökte mögelhus så jag blev lite orolig över att något skulle vara fel på vårt älskade hus.
Som tur är har vi en jättetrevlig kille (förälder)på dagis som jobbar med besiktningar osv av hus. Jag slängde iväg ett e-mail till honom igår kväll och kl 9 i morse stod han här! Han trodde absolut inte att vi har mögel här då varken han eller hans kollega kunde känna någon lukt. Dessutom kan ju inte betong mögla så han trodde inte att vår huvudvärk kommer från huset. Skönt att någon som är bra på det området har kollat i alla fall.
Dagis-killens kollega är pälsdjurallergiker och hävdade att han får huvudvärk av sin allergi så jag antar att vi borde göra ett allergitest på dottern. Nästa vecka ska vi till barnläkare för utredning av hennes migrän så jag kan ta upp det då.

Maken vill ha ett bubbelbad till badrummet innan vi har råd att köpa ett till trädgården så vi ska åka och titta lite nu. Efter min massage ska jag ta med lillan till Vårdcentralen så att hon blir vaccinerad mot gris-influensan. Nästa vecka är det min och sonens tur.

1 kommentar:

  1. Så hemskt får det inte vara att nån är allergisk mot den lille smulgodisen! Han har ju t o m smält mitt antikatthjärta! Kan inte tänka mig huset utan den lille pälshelikoptern! Mommo

    SvaraRadera