måndag 10 augusti 2009

Nu har vi börjat packa

Äntligen börjar jag känna att flytten ligger inom räckhåll.
Idag har vi rensat hela förrådet, lilla förrådet inne och organiserat garaget. Dessutom har vi packat några kartonger med skräp som vi ändå aldrig använder och alla packade kartonger ställer vi i garaget.
Imorgon ska vi åka och titta på gardiner samt ta ytterligare en tur till tippen. En tur sparade vi in genom att jag tvingade på flera grannar vårt skräp, tur för mig och mindre tur för dem! En granne tog till och med tjejernas gamla overaller som var rosa trots att hon har en son. Detta med motiveringen: "Nästa gång kanske vi får en dotter".

Dottern började dagis för första gången idag efter sommarlovet och gissa om hon var nöjd med det?! När jag kom fram till dagis för att hämta henne hade de vattenlek på gården och jag var mindre populär som kom och hämtade.

Lillan fick en ny ok-stämpel på BVC och sköterskan tyckte till och med att vi kan strunta i extra-besök från och med nu. Att lillan äter lite och är en spinkis kan man ju liksom inte göra mycket åt.

Efter att ha cyklat med dottern till och från dagis idag är min otränade kropp sliten, det blir sängen snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar