måndag 24 augusti 2009

Första skoldagen

Min första skoldag har varit toppen! Jag trivs på Universitetet och lärarna verkade jättebra.
Själva programmet känns så rätt för mig men kurskamraterna var väl unga tyckte jag. De flesta var typ 19-21 år och de hade valt programmet för att de "gillade skönhet och sånt typ".
En person var omöjlig att bestämma könet på och så hade vi en rolig dam som hade gett sig själv programmet i 50-års present.

Mycket kan hända med oss som grupp, det ska gudarna veta...

Duktig som jag är så gick jag till och från Universitetet, 45 min dit och 45 min tillbaka, i ballerinaskor!
Imorgon ska jag in till stan och fixa en ny dosa till internetbanken (eftersom maken hade sönder min idag) och då ska jag köpa bättre skor att gå i. Nu kommer det att bli mycket promenerande för mig igen, det är nästan lika härligt som att få börja plugga!

Gissa om mina ögonlock och ben ber om att få sova nu?! Bäst att lyda.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är en pärs att komma igång! Sen tycker man att man precis börjat så är du hux flux mitt i en flytt för att sen börja adventspynta, MYSIGT!! Det kommer gå sååå fort!! Det har jag bestämt. ;-)

    SvaraRadera
  2. Kul :-)
    Skönt att börja gå lite längre sträckor...blir ju mycket lättare om amn måste från plats A till plats B...jag ahr fått ett 10 timamrs jobb ca 8 km härifrån, nu i början av hösten kommer jag att cykla, tar ca 30 minuter enkel, det ska bli skönt det med.
    Lycka till med pluggandet

    SvaraRadera