onsdag 26 augusti 2009

Artikeln i dagens tidning

– Jag är jätteförvånad att jag kom in. Men det känns jättebra att jag tog beslutet att tacka ja och börja studera på helfart, säger hon.

De senaste fyra åren har hon varit föräldraledig och hon hade egentligen tänk mjukstarta med en halvfartskurs i höst men hon kände att programmet passade henne perfekt.

– Om jag skulle satsa och läsa i tre år så måste det vara något som jag verkligen är intresserad av och vill arbeta med resten av livet. När jag läste om utbildningen kände jag att det här var jag, säger hon.

Skola om sig

Tidigare arbetade hon som personlig assistent men råkade ut för en arbetsskada och blev sjukskriven under en längre period.

– Jag har vetat att jag ska skola om mig, men beslutet har fått mogna fram. Min mamma arbetar med friskvård inom kommunen och hon har inspirerat mig, säger ****.

Bred utbildning

Det var inte någon speciell delkurs som fångade intresset utan helheten, att programmet innehåller en bredd som berör många mänskliga områden. En förhoppning är att kunna inspirera andra att leva ett sunt liv både kroppsligt och själsligt. Helst vill hon arbeta med vuxna arbetsföra människor som vill fortsätta att hålla sig friska eller komma tillbaka till arbetslivet. Att arbeta inom vården eller skolan lockar inte just nu men hon poängterar att ny kunskap och insikt kan komma att förändra framtidsplanerna.

– Jag går in i utbildningen med öppna ögon, säger hon

Tror du att det är lätt att få jobb efter utbildningen?

– Jag har ställt in mig på att starta eget, men det hinner hända mycket på tre år, säger ****.



Det här var alltså en del av artikeln om mig i dagens tidning. Fruktansvärd bild, men texten är rätt bra tycker jag.
En hel del människor har uppmärksammat att det är jag och samtliga verkar ha gillat artikeln, skönt.

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du trivs så bra.
    Artikeln verjkar vara bra skriven iaf för att vara från en tidning ;-9

    Lycka till med utbildningen det kommer att gå jättebra
    Kram

    SvaraRadera
  2. KUL!! och du är ju hur söt som helst!!

    SvaraRadera