onsdag 27 augusti 2008

Tråkigt att vara hemma med barn?

Det händer att folk frågar om det inte är tråkigt att "bara gå hemma med barnen". I sådana lägen vet jag aldrig vad jag ska svara, jag har ju aldrig tid att vara uttråkad.

Det här var min dag:

  • Vaknar (eller något åt det hållet) vid kl 7 efter en lång vaknatt med sjuk 1-åring.
  • Kl 8.45 åker jag med stora tjejen till förskolan, maken stannar hemma med lillan. Leker med stora tjejen på förskolan en timme.
  • Kl 10 åker jag in till stan för att hitta jeans, hopplöst. Till slut hittar jag ett par men de är för långa och måste tas upp, får vänta 30 minuter.
  • Kl 11.40 springer jag in på ett café i stan och köper 2 st pastasallader, sedan slänger jag mig i bilen hem.
  • Jag hinner hem till kl 12 och kastar i mig maten, kl 12.15 halvspringer jag till bilen, stora tjejen ska hämtas på förskolan kl 12.30.
  • Inte en minut före kl 12.30 kommer jag till förskolan. Tar med mig dottern till affären eftersom jag har ett paket att hämta ut.
  • Kommer hem kl 13 och inser att lillan är sjukare än i morse, proppar i henne mediciner och lägger henne, sedan ringer jag och fixar en läkartid på eftermiddagen.
  • Lillan vaknar kl 14.30 och då sätter jag på henne skor och går (i regnet) ner till Vårdcentralen och tar prover på henne. Kommer in till läkaren som konstaterar att hon har förkylningsastma och att vi inget kan göra.
  • Kl 16 försöker jag tvinga ner lite rester eftersom jag kommer att missa middagen.
  • Kl 17 åker jag hemifrån för att städa förskolan, det tar hela 3 timmar idag och det värker i både armar och ben.
  • Köper snus till mannen och går in genom dörren kl 20.15.

Nu ska jag ta en kopp té och försöka kurera min onda hals, sedan gäller det att få lite sömn innan man ska upp med barnen i natt igen.

Svaret på frågan är alltså: Nej, jag blir inte uttråkad av att gå hemma med barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar