tisdag 19 augusti 2008

Dyra lån gör mig trött

Jag är så trött att jag tror jag dör. Ändå somnar jag tidigt varje kväll och sover länge på morgnarna (tack barnen). Antingen har sonens förkylning drabbat mig eller så är det tröttheten av att vara ensam med barnen i 2 veckor som kommit i kapp mig.

Dagen inleddes med ett besök hos läkaren med sonen och sedan ett mindre trevligt besök på banken. På grund av hur framtiden ser ut på bostadsmarknanden kräver bankerna mer och mer kontantinsats på lån, så det ser ut som om vi får spara ett tag till. Synd, för vi tittade på ett perfekt hus senast igår. Det känns också trist att under tiden vi sparar betala över 8000 kr i månaden till ingenting, men men, sådant är livet och jag antar att det kunde vara värre.

Nu ska jag lägga mig på soffan och slå ihop ögonen tills maken och äldsta dottern kommer tillbaka från hennes första dag på förskolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar