tisdag 26 augusti 2008

Sjuka barn

Här hemma bor numera Familjen Förkyld.
Usch, vi gillar inte den här tiden på året då alla sjukdomar girigt kastar sig över en. Det börjar med småttingarna, sedan letar det sig långsamt upp, oftast hoppar det över mig, men maken drabbas alltid.
Halsen är tjock och gör ont, ena tjejen har hosta och den andra snuva. Ändå ska vi försöka oss iväg på lillans första tandläkarbesök samt hennes försenade 1-års kontroll hos läkaren.

Jag har anmält mig till att göra högskoleprovet i oktober, ja jag har till och med redan betalt för att inte kunna dra mig ur i sista sekund. Det är nog troligtvis de stunder i livet då man känner sig mest korkad, finns det överhuvudtaget folk som går därifrån och tänker "det där gick ju som på dans"? Mina resultat har faktiskt varit helt ok, men det är inte direkt känslan man har när man lämnat in sitt sista prov för dagen.

Nu jagar sjuklingarna varandra så snart övergår humören från sprudlande glada till ilsket eller ledset skrik, bäst att kasta sig in i leken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar