tisdag 12 augusti 2008

Svårt att räkna ut stora summor

Sitter här, trött och sliten, och drömmer om att köpa hus. En av bankerna hade en sida där det stod hur mycket pengar man måste ha kvar efter att bolånet är betalt, per månad och per person. Jag började genast att räkna på hur mycket inkomster vi har och hur mycket vi är beredda att lägga i boendekostnad. Enligt mina beräkningar skulle vi precis klara det ekonomiskt, så när som på en tusenlapp i månaden, och det kanske är lite väl tight. En stund senare när jag kontrollräknade upptäckte jag att jag hade räknat fel på 10 000 kr i månaden, till vår fördel!!! Detta visar ju klart att jag ska överlåta allt detta till min man, jag drar mig härmed ur allt som har med stora summor pengar att göra.

1 kommentar:

  1. Hmmm... Det är nog bra det där med att överlåta till nån annan, det där med stora summor. Å andra sidan är det ju bra med felräkningar åt det hållet! Du är ju bra på de mindre summorna, som att shoppa smart! Där är ju min käre son in law ganska vilsen, eller hur? Kram Mamma

    SvaraRadera