tisdag 11 juni 2013

Så fruktansvärt olägligt

Maken skulle ha kommit hem på torsdag, och detta hade jag räknat kallt med eftersom vi har galet mycket att hinna med på bara några dagar. Nu kommer han inte förrän på tisdag nästa vecka och jag sitter och skriver schema för att få allt att gå ihop.

Imorgon onsdag ska jag försöka hinna ut. Spåret en sista gång den här veckan, sedan ska jag med sonen in till stan och göra syntest för lämp till körkort. Efter att ha hämtat hem de små måste jag städa huset, klippa gräset, trimma trädgården och laga mat.

På torsdag morgon lämnar jag dottern på skolan, sedan åker jag och lillan och handlar inför kalas och helg. På vägen hem stannar vi på sonens skola och lämnar en present till en av hans lärare. Kl 11 hämtar vi dottern på skolan och åker till sjukhuset och vaccinerar de små. Sedan får jag snabbt se till att få i dem mat och köra tillbaka dottern till skolan. Förutom matlagning på eftermiddagen ska jag förbereda två tårtor till dotterns skolavslutning på fredagen. Alla i 1:an ska ha med sig tårtor.

På fredag morgon ska alla göras i ordning inför skolavslutning. Kl 9.30 ska vi vara i dotterns klassrum, kl 10.30 sjunger dem och kö 11.15 måste jag lämna barnen med min mamma för att rusa vidare till nästa avslutning. Sonens pappa kommer från grannlandet och kl 11.30 ska vi äta lunch ihop med sonen. 13.00 börjar sonens avslutning och direkt efter det åker jag hem till mamma på fika med de små. Eftersom sonen går ur 9:an blir fredagskvällen vak. Jag vet mycket väl vad som kan hända på skolavslutningar!!

Lördagen är vigd åt att hämta kattungen. Eftersom jag är ensam får jag ta med mig alla barn fram och tillbaka. På lördag eftermiddag måste jag dock börja förbereda inför lillans kalas på söndagen.

På söndag är det barnkalas här hemma. Behöver knappast säga mer om det, alla vet vi vilken energinivå man ligger på när sista barnet gått hem...

På söndag kväll kommer jag somna tidigt, och på måndag är det en lång sovmorgon som gäller.

Biter ihop och kör!

2 kommentarer:

  1. Hämta katten efter kalaset, helst på måndag när både du och barnen inte har det så påställt. Tror t o m, utan att vara kattexpert
    att det är bäst för lille Merlin?

    SvaraRadera
  2. Glöm inte att andas. Du ska se att snart är det tisdag och Gubben kommer hem!
    Vilken skola som man måste ha med tårtor till!!!! 😉
    Hälsningar Mia

    SvaraRadera