söndag 9 juni 2013

5 dagar till...

...måste jag ställa klockan på morgonen, sedan är det

10 veckor utan strikta rutiner eller tider att passa. Med allt vad det innebär både på ont och på gott. Barn som ska aktiveras, lunch som ska fixas osv.

Blir vädret bra kommer det att bli en sådan där sommar då jag älskar mitt "jobb", men om vädret blir som förra året så kommer jag att vara gråhårig lagom till skolstart i höst.

Men men, vi är inte där än. Jag har möten att gå på i veckan, saker som ska fixas inför skolavslutningar, ett hus som ska städas ordentligt, saker som ska fixas inför att vi ska hämta kattungen på lördag och massa massa annat. På fredag skålar vi dock in ett långt och härligt sommarlov!

 

2 kommentarer:

  1. Åh, får barnen vara lediga i hela 10 veckor!? Så häääärligt!

    Visst är det speciellt med sista veckan i skolan innan sommaren?

    Kollar du upp den 19:e?

    SvaraRadera
  2. Ja de är alltid hemma hela sommarlovet. Om jag ska vara ärlig kan det bli lite långt ibland, efter 6-7 veckor saknar de kompisar och skola/dagis. ;-)

    SvaraRadera