lördag 27 oktober 2012

Vinst

Igår förmiddag satt jag och slötittade igenom Facebook. Då ser jag att en butik i stan har en tävling där det gäller att ta sig till butiken så fort som möjligt och säga att man älskar just den butiken. Själv befann jag mig för långt därifrån, men min mamma jobbar i huset bakom så jag ringde till henne och skrek att hon skulle rusa ner och säga att hon älskar den butiken (vilket hon faktiskt gör). Som tur är behövde min mamma ingen närmare förklaring, hon slängde på luren och rusade ner. Det här vann vi:


Mamma behöll en påse Julskum, men resten fick vi.
Efteråt tänkte jag på att just den här egenskapen är något jag uppskattar hos min mamma och andra människor. Att man vågar kasta sig in i tokigheter och tycker att det är kul!

1 kommentar:

  1. Klart att det är kul! Kunde dessutom glädja er och M som fick sina skumtomtar! ;-)

    SvaraRadera