tisdag 2 oktober 2012

Dagens tråkiga:

Jag var hos sjukgymnasten idag för mina kassa leder. Jag har ju haft problem med lederna hela livet men det har blivit mer påtagligt med åren så nu har jag äntligen tagit tag i problemet.
Det tog sjukgymnasten ett par minuter att konstatera att jag hade maxpoäng i överrörlighet på samtliga leder och som om inte det vore nog så hade jag också massa  andra symptom som stämde in på en diagnos.
Om jag ska vara ärlig så var jag beredd på detta, jag har två kompisar med en sjukdom som både de och jag längre varit övertygade om att jag också har, men jag har varit så rädd för att sjukdomen skulle begränsa mig i mitt liv så jag har valt att inte kolla upp det.
Nu är i alla fall bollen i rullning och jag känner mig lugn, jag blir ju inte sjukare för att någon skriver ner en diagnos på ett papper.

Vad det är för diagnos berättar jag mer om när/om jag får den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar